5.300 mladih sudjelovalo u aktivnostima kojima je cilj potaknuti financijsku pismenost

 

Zagreb, 24. ožujka 2016. - Više od 5.300 mladih sudjelovalo je u edukativnim aktivnostima Hrvatske udruge banaka (HUB) i banaka članica povodom obilježavanja Europskog tjedna novca. Cilj ovoga Tjedna održanog od 14. do 18. ožujka 2016. poticanje je aktivnosti i sustavnog obrazovanja građana, a naročito mladih, iz područja financijske pismenosti.

Hrvatska udruga banaka izradila je Financijski vodič za mlade, edukativni materijal koji mladima pruža informacije za lakše upravljanje financijama na važnim životnim prekretnicama poput odlaska na fakultet, prvog zapošljavanja, kupovine kuće ili automobila, vjenčanja ili rođenja djeteta. HUB je također pripremio Infografiku s izdvojenim rezultatima istraživanja financijske pismenosti u Republici Hrvatskoj koje je 2015. godine za Hrvatsku narodnu banku i Hrvatsku agenciju za nadzor financijskih usluga, provela agencija Ipsos prema metodologiji Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD).

Banke članice i ove su godine obilježile Europski tjedan novca organizacijom niza događanja, od edukativnih predavanja u školama, radionica i izložbi, sudjelovanja na okruglim stolovima i tribinama posvećenima financijskom obrazovanju do posjeta učenika bankama.

Predstavnici Erste&Steiermärkische banke sudjelovali su na okruglom stolu „Financijska pismenost u hrvatskim školama" u organizaciji Hrvatske gospodarske komore i zagrebačkog Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i sport. Izložbu za djecu i odrasle pod nazivom Abeceda novca u zagrebačkom Tehničkom muzeju do sada je posjetilo oko 18.000 posjetitelja te je bila najposjećenija izložba Tehničkog muzeja u 2015. godini. Hrvatska poštanska banka je u suradnji s portalom studentski.hr tijekom veljače 2016. provela istraživanje „Novac je važan, znanje je važnije“ u kojemu je sudjelovalo više od 1000 studenata iz cijele Hrvatske. Istraživanje je pokazalo da 98 posto studenata ima račun u banci, a gotovo njih polovica bi štedjelo u kunama. Većina ispitanika dobro poznaje financijske pojmove i bankarske proizvode. Tijekom Tjedna banka je u svojim poslovnicama ugostila više od 400 učenika. Hypo Alpe-Adria-Bank je tijekom Europskog tjedna novca kroz svoje internetske kanale, specijalizirani blog, Facebook stranicu za mlade te publikaciju Hypo limač times, intenzivirala komunikaciju objavljivanjem sadržaja namijenjenog osvještavanju važnosti financijskog obrazovanja i pismenosti. Poslovnice KentBanke, njih četrnaest,organizirano je posjetilo oko 500 srednjoškolaca. Predstavnici banke sudjelovali su na satovima razredne nastave i s učenicima razgovarali o izabranim temama iz područja financijske pismenosti i bankovnog poslovanja. OTP banka organizirala je edukativnu radionicu „Sigurnost na internetu“ za svoje klijente koja je bila otvorena i za javnost, a predstavnici banke sudjelovali su na simpoziju Sveučilišta u Dubrovniku FORCA 2016 - Financijsko obrazovanje - razborita cjeloživotna aktivnost, za srednjoškolce i studente. Privredna banka Zagreb organizirala je posjet učenika srednjih škola Prvom hrvatskom bankovnom muzeju kojeg je sa svojim profesorima posjetilo oko 100 učenika. Predstavnici Raiffeisenbank Austria sudjelovali su na okruglom stolu „Financijska pismenost u hrvatskim školama". U sklopu obilježavanja Europskog tjedna novca ostvarena je suradnja sa Sveučilištem u Dubrovniku na projektu FORCA 2016. Također su organizirana predavanja u srednjim školama, a aktivnostima je obuhvaćeno 200 učenika. Predstavnici Société Générale Splitske banke organiziraju posjete svojih predstavnika u dvadesetak škola diljem Hrvatske koji će održati edukativne prezentacije i predavanja za 600 djece, a aktivnosti će se odvijati do konca lipnja 2016. godine. Zagrebačka banka tradicionalno organizira financijske radionice za gotovo 3.500 srednjoškolaca u više od 50 poslovnica diljem Hrvatske, u 39 gradova i općina za 77 strukovnih srednjih škola i gimnazija. Prilikom posjeta učenici dobivaju CD-izdanje „Financijske početnice” o osnovnim pojmovima iz područja transakcijskih bankovnih usluga, sigurnosti korištenja kartica i informacijama o važnosti štednje.

Aktivnosti provedene u sklopu Europskog tjedna novca nastavak su kontinuiranih napora HUB-a i banaka članica u podizanju razine financijske pismenosti što je u skladu s Nacionalnim strateškim okvirom financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine kojega je donijela Vlada Republike Hrvatske.

Više informacija o Europskom tjednu novca možete pronaći na internet stranici http://www.europeanmoneyweek.eu/.

Prošlogodišnji obrazovni materijali koje je izradila Hrvatska udruga banaka mogu se pronaći na internetskoj stranici HUB-a http://www.hub.hr/hr/obrazovni-materijali-o-osnovama-financija, a više informacija o temi financijske pismenosti u rubrici http://www.hub.hr/hr/financijska-pismenost

 

 

 

 

LinkedIn icon