6.000 građana sudjelovalo u aktivnostima kojima je cilj potaknuti financijsku pismenost

Gotovo 6.000 građana, od čega 4.500 mladih i djece, sudjelovalo je u
edukativnim aktivnostima Hrvatske udruge banaka (HUB) i banaka
članica povodom obilježavanja Europskog tjedna novca. Cilj ovoga Tjedna
održanog od 9. do 13. ožujka 2015., je pokretanje rasprave i aktivnosti
usmjerenih na osvještavanje važnosti financijske pismenosti.

Hrvatska udruga banaka pripremila je obrazovne materijale kojima se na
zabavan način mlade želi potaknuti na razmišljanje o osobnim financijama i
štednji. Među materijalima nalazi se brošura za roditelje koja pokazuje što
djeca u određenoj dobi mogu i trebaju znati o financijama te tablica za
planiranje osobnih financija.

Erste & Steiermärkische banka otvorila je izložbu za djecu i odrasle pod
nazivom Abeceda novca koju je u mjesec dana posjetilo više od 1.800
građana te je organizirala predavanje u Prvoj riječkoj gimnaziji za oko 80
učenika. Hrvatska poštanska banka provela je istraživanje o financijskoj slici
hrvatskog studenta u suradnji s portalom studentski.hr, na uzorku od 1330
studenata iz cijele Hrvatske. Većina studenata u Hrvatskoj (57%) svoje i
prihode obitelji ocjenjuje prosječnima, svaki četvrti student oslanja se
isključivo na financije roditelja dok 39% kaže da uz roditeljski budžet imaju i
vlastitu zaradu od povremenih poslova. Hypo Alpe-Adria-Banka organizirala
je četverodnevni edukativni program o funkcioniranju bankarskih institucija za
130 učenika četvrtih razreda srednje Ekonomske i upravne škole u Osijeku.
Privredna banka Zagreb motivirala je oko 100 učenika srednjih škola da
posjete Bankovni muzej gdje su se upoznali s poviješću novca i pogledali
zbirku štednih kasica iz cijelog svijeta. Raiffeisenbank Austria je za 130
učenika srednjih škola održala edukativne prezentacije o potrebi odgovornog
ponašanja prema novcu. Société Générale Splitska banka održat će u
idućih mjesec dana niz predavanja iz područja financijske pismenosti na
kojima će sudjelovati više od 2.000 učenika hrvatskih srednjih škola.
Zagrebačka banka izdala je online Financijsku početnicu za učenike srednjih
škola i održala radionice o vođenju osobnih financija za više od 1800 učenika
iz gotovo 60 srednjih škola diljem Hrvatske.

Aktivnosti provedene u sklopu Europskog tjedna novca nastavak su
kontinuiranih napora HUB-a i banaka članica u podizanju razine financijske
pismenosti što je u skladu s Nacionalnim strateškim okvirom financijske
pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine kojega je
donijela Vlada Republike Hrvatske.

Više informacija o Europskom tjednu novca može se pronaći na internetskoj
stranici posvećenoj ovom projektu, dok se na YouTube kanalu Europskog
tjedna novca nalazi i edukativan video materijal, dostupan i s hrvatskim
titlovima.

LinkedIn icon